Rijke schooldag

Naast leren op school is er nog zoveel meer te leren en ontdekken in de wereld. Wij willen voor alle kinderen optimale kansen en mogelijkheden.Voor veel kinderen is het heel normaal om zich na schooltijd op allerlei andere manieren te ontwikkelen. Voor andere kinderen is het veel lastiger om hun interesses te ontdekken en hun talenten te ontwikkelen. Dat kan leiden tot verschillen, en dat willen we niet!

In Gorinchem bieden we op de J.P. Waale na schooltijd activiteiten aan op allerlei gebieden: van sport tot cultuur, van natuur tot technologie en van samenwerken tot jongerenwerk. Dit zijn workshops die toegankelijk en kosteloos zijn voor alle kinderen. Je kunt hierbij denken aan:

• Schilderen en tekenen
  • Streetdance
  • Robotica & programmeren
  • Kickboxen
  • EHBO

Met drie basisscholen (JP Waale, Anne Frankschool en Daltonschool De Poorter), twee middelbare scholen (Omnia College en Vita College), de gemeente en verschillende maatschappelijke organisaties werken we samen aan een Rijke Schooldag. We maken als voorloper deel uit van het Programma School en Omgeving van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

Aan het organiseren van de Rijke Schooldag in Gorinchem werken mee: