Bij ons op school

Welkom op de site van de J.P.Waale. Wij zijn een kleine openbare basisschool in Gorinchem en geven les onder het motto:

Het mooiste wat je kunt worden is jezelf.

Dit bereiken wij door samen met onze leerlingen nieuwsgierig te zijn naar de wereld om ons heen. Zo werken wij met Snappet voor de basisvakken, aangevuld met Kansrijke Taalwerkwijzen en Topondernemers. Met deze methoden spelen we in op de belevingswereld en manieren van leren bij kinderen. Voor iedereen is er wat wils; van computeractiviteiten tot leeswerk, van schrijven tot knutselactiviteiten. Leren is bij ons op school dus veel meer dan een opdracht uit een boek maken.

De J.P.Waale school staat in de Lingewijk. Een sfeervolle wijk met een dorps karakter. De wijk heeft de laatste tijd een geweldige metamorfose ondergaan. Flink wat woningen zijn grondig gerenoveerd en er is een mooie nieuwbouwwijk bij gekomen. Ook de school is ook aangepakt en groeit en bloeit als nooit tevoren.